lean

Dynamiczny rozwój przemysłu spowodował, iż potrzebne stały się zmiany w koncepcjach kierowania firmami oraz ich pracownikami. Lean manufacturing to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej celem jest zmultiplikowanie efektywności czynności produkcyjnych w określonym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można domyślić się, koncepcja ta wywodzi się z Kraju Kwitnącej Wiśni, często odwołującej się do szeroko rozumianego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z minimalizowaniem jakichkolwiek czynności podejmowanych podczas produkcji, a równocześnie całkowicie niekoniecznych. produkty do lean Priorytetowym celem lean managment jest więc zlikwidowanie marnotrawstwa zarówno w aspekcie pracy zatrudnionych jak i eksploatowanych surowców. Wykorzystanie form działania lean management stwarza szansę zdobycia takich rezultatów, jak wzrost produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki wzajemne w przedsiębiorstwie z reguły ulegają poprawie. Jest to związane z efektywniejszą komunikacją. Co interesujące techniki z obszaru lean management mogą być wdrażane w każdym przedsiębiorstwie, obojętne z jakiej branży oraz jakiej wielkości. To, co ma znaczenie to umiejętność dokonania weryfikacji, które procesy są zbędne dla firmy.